Koncertturnénk Szlovéniában

A Belvárosi Vegyeskar 2018 évi koncertturnéját Szlovéniában tartotta meg, ahol részt vettünk a város "Dance and Musik Festival" programjában. Kórusunk a város Szent Kancilia templomában az esti mise során Charles Gounod: C-dúr miséjét énekelve vett részt, majd a misét követően egy közel egy órás "Ave Maria" koncertet adott. A közönség állva tapsolva fejezte ki a programunk iránt érzett elismerését és tetszését. Jól esett mindannyiunknak a siker. A koncert után a szállodánk bárjában - megkóstolva a helyi sörkülönlegességeket, mert addig ugyanis szigorú alkohol fogyasztási tilalom alatt voltunk - értékelő, beszélgető estté változtattuk a programot.

Másnap kiránduló napunk volt. Autóbuszunkkal először beutaztunk Ljubjanába, ahol barátságtalan, esős idő fogadott. Sétáltunk a belváros ódon utcáin, felmentünk a várba, majd visszatértünk a régi, szép házakban bővelkedő belvárosba. Megkávéztunk, teázgattunk, sütizgettünk egy kávéházban, majd visszafelé a buszhoz megnéztünk egy ortodox templomot is. A misztikus hatású templomban elénekeltük a "Tyebe pajom"-ot, ami csodálatosan szólt. Délután elutaztunk a festői Bedi-tóhoz. "Lélekvesztő" csónakunkkal áthajóztunk a "Kívánságok szigetére". A hajóúton ismét énekelgettünk a koreai útitársaink legnagyobb örömére. Körbesétáltunk a szigeten, majd visszalapátolt bennünket kis hajójával a szép szál szlovén matrózunk. A parton megkóstoltuk a Bledi krémest és láttunk egy csodálatos napnyugtát, ahogy az égitest alábukik a havas hegygerincek mögé, megvilágítva a tó tükrét. Aztán autóbuszunkkal haza indultunk.

Sikeres koncert, szép emlékek, tartalmas program sok-sok énekléssel. Azt hiszem, így marad meg bennünk ez a szlovéniai turné!

Dátum
Város
Kranj
Cím
Koroska cesta 5.
Plakát
Egyházzenei koncertünk a szlovéniai Kranjban.