Koncertturnénk Ausztriában

A Belvárosi Vegyeskar éves kórusturnéjára 2016. szeptember 08 és 12 között került sor az ausztriai  Salzburg tartomány nyugati régiójának, Karintia és Kelet-Tirol határvonalán található síparadicsomok településein. A turné során szállásaink Raurisban és Salzburgban voltak. Koncertjeinknek szeptember 09-én Raurisban, szeptember 10-én Kaprunban, a helyi római katolikus templomok biztosítottak helyszínt, ahol a kóruskoncertünk mindkét esetben 20.00 órakor kezdődtek. Kaprunban a helyi egyházi vezetés kérésére a koncertünk előtti szentmisén is közreműködött kórusunk. Salzburgban szeptember 11-én 17 órai kezdettel az érseki székesegyházban (dómban) kaptunk lehetőséget arra, hogy kórusmuzsikánkkal a dóm látogatóit zenei élményben részesítsük.

A koncert programjainkon túl a kevés szabadidőnket jól meg kellett szerveznünk, hogy az alpesi falvak, kirándulóhelyek és síparadicsomok látnivalóiba is betekintést nyerhessünk. Programjaink során Raurisban a kötélpályás felvonón feljutottunk a közel 2 000 méteres hegyek csúcsai közelébe, megismertük a hegyi emberek életét, a szilaj állattartás és a kirándulók vendégvárásából élő lakosság mindennapjait. Órákat sétáltunk a hegyi falvak virágos utcáin, megcsodálhattuk a faházak sajátos építészeti stílusát. Kaprunban a verőfényes napsütésben (+30 fok C) gyönyörű volt a kilátás a környező 3 000 méternél magasabb hófödte hegycsúcsokra. Autóbuszunkkal ellátogattunk  a közeli Zell am See tóhoz is. Turnénk negyedik napját és az éjszakát Wolfgang Amadeus Mozart szülővárosában, Salzburgban töltöttük. A koncertünk előtti közel 5 órás szabadidőnket városnézéssel töltöttük. Annak keretében siklóval felmentünk a Püspöki Fellegvárba, majd megnéztük W.A. Mozart szülőházát. A szépen sikerült fellépésünk után közös, kiscsoportos kávézás, sörözgetés és séta következett a Salzach folyó partján. Turnénk zárónapján, a hazafelé vezető úton megálltunk Melk városában, ahol egy rövid séta keretében tekinthettük meg a Bencés Apátság gyönyörű, barokk stílusban épült épület együttesét. Azt hiszem érdekes és tartalmas turnénk volt szép kóruskoncertekkel, amelyek közül kiemelkedett a salzburgi zenei programunk.